။....။

ရခိုင္လူမ်ိဳးတိ ႏိူင္ငံေရးလုပ္တိုင္း အမ်ိဳးခ်စ္ေတလို႕ ေျပာလို႕ရဖို႕လား

ကမၻာ့လူမ်ိဳးအသီးသီး၌ ပူေဇာ္ထိုင္သူကို ပူေဇာ္ျခင္းသည္ ကမၻာ့လူမ်ိဳးစုႏြီးရို႕ ယိုင္ေက်းမႈတရပ္အျဖစ္က်င့္သံုးလာႀကသည္။ ဗုဒၶဘာသာ ရခိုင့္လူမ်ိဳးစုႏြီ၏အနီနန္႕ကား ပူေဇာ္ထိုက္သူကို ပူေဇာ္ျခင္းသည္ မဂၤလာတစ္ပါးအျဖစ္ ယံုႀကည္လာႀကသည္မွာ ေဒနီထက္တိုင္ျဖစ္ပါသည္။ ရခိုင့္သမုိင္းတေလွ်ာက္လံုး၏ ေနာက္ေႀကာင္းကို ႀကည့္လွ်င္ ရခိုင့္မင္းအဆက္ဆက္က ရခိုင္ဘုရင္မ်ား ရခုိင္ျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္အခါက ရခိုင္ဘုရင္းမ်ားသည္ ဘာသာေရး လူမႈေရး လူမ်ိဳးေရး အမ်ိဳးသီလႏွစ္ဌာနကို ေစာင့္ေရးအစမ်ားနန္႔ ရခိုင္မ်ိဳးလူမ်ိဳးတိုးတက္ထြက္ေျပာင္လာေရးတြက္ စည္းရံုးေရး နည္းပရိယာရ္အသြယ္သြယ္ကို အသံုးျပဳျပီး စည္းရံုးလာဂါတ္ႀကသည္ကို သမိုင္းမ်ားတြင္ တြီရပါသည္။ အာသွ်နီဝန္းဆရာေတာ္ဦးဥတၱ၏ စည္းရံုးေရး နည္းပရိယာယ္ကို ႀကည့္လွ်င္ ကမၻာ့သမိုင္း၌ မည္သူမွ်မလုပ္ေဆာင္ႏိူင္ေသာ စည္းရံုးမႈပရိေရပရိယာယ္ သံုးခသည္ကို ရခိုင့္လူမ်ိဳးစုႏြီတစ္ရပ္အနီနန္႔ အတုယူသင့္သည္ကို တြီရပါသည္။. ေရာမသမိုင္း၌ ဂ်ဴလီယက္ဆီဇာအေလာင္းကိုျပ၍ ဆီဇာ၏ညာလက္ရံုး မတ္ယန္တိုနီက ေရာမလူထုတစ္ခုလံုးကို စည္းရံုးခေသာ ႏိူင္ငံေရးပရိယာယ္သည္ အလြန္ပင္ ထင္ရွားသည္။ အာရွနီဝန္းဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၏ ႏိူင္ငံေရးစည္းရံုးမ်ား၌လည္း ေထာင္အဝတ္ကို ျပ၍ ျမန္မာ့လူထုတစ္ရပ္လံုး ႏိူင္ငံေရးအသိႏိုးထစီရန္နန္႔ သူကြ်န္မခံခ်င္းေပၚေပါက္လာေအာင္ ေထာင္အဝတ္ကိုျပ၍ စည္းရံုးခသည္မွာ ဇာႏွစ္ႀကိမ္ထိ ေဒနည္းပရိယာယ္ကို ျပ၍ စည္းရံုးခေလဟူေသာ အခ်က္ကိုရခိုင္လူမ်ိဳးရို႕အနီနန္႕ သတိျပဳလိမ့္မည္ဟု စာရြီးသူ မထင္ပါ။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ ကိုလိုနီအက်ဥ္းေထာင္မွ ဒုတိယတစ္ႀကိမ္ ေထာင္က်ျပီးစအခ်ိန္ျဖစ္သည္ ဟသၤာတျမိဳ႕နယ္ ႏိူင္ငံေရးတရားပဲြ၌ တရားေဟာစင္ေပၚကို တက္ျပီး ဘုန္းႀကီးအဝတ္ကိုျပ၍ ဘုန္းႀကီးဘယ္သူလဲဟု ေလးမ်က္ႏွာလံုးကို လွည့္ကာေမးလိုက္ေသာေႀကာင္း ႏိူင္ငံေရးအသိႏိူးႀကားနိန္ေသာ လူထုမ်ားကလည္း ႏိူင္ငံေရးဆရာေတာ္ဦးဥတၱမပါဘုရားဟု ေဟာႀကသည္။ ထို္မွတစ္ဖန္ ဆရာေတာ္သည္ ႏိူင္ငံေရးတရားေဟေက ဇာျဖစ္ေလဟု မိန္းျပီး ရံုလာေသာ သကၤန္းကိုျဖဳန္းခနဲခြ်န္လိုက္ေသာအခါ ေထာင္အဝတ္အစားကိုျမင္လိုက္ရေသာေႀကာင္း ႏိူင္ငံေရးတရားနားေထာင္လာႀကေသာ ထူလုမ်ားက အံႀသလာသည္။ ဦးနႏၵမာလာက ႏိူင္ငံေရးစင္ေပၚကို တက္ျပီး အသံကုန္ေအာင္ ဗုဒၶဘာသာရို႕ ျမင္ႏိူင္ဂါတ္လာဆိုျပီး ထပ္ထပ္ခါခါေဟာလိုက္သည္။ ယင္းအခိုက္အတန္႕မွာပင္ ႏိူင္ငံေရးတရားနားဖို႕ ေရာက္လာဂါတ္ေတ လူထုတိ အနိန္နန္႔လည္း မ်က္ႏွာျဖဴအစုိးရကို ဆဲဂါတ္သည္။ လက္ခဲပိုက္ဂါတ္သည္။ ဆရာေတာ္နဒၶမာလာအစ လူထုပရိတ္သတ္တိ မ်က္ရည္မ်ား က်ဂါတ္ရသည္။ယင္းျပီးမွ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမက ႏိူင္ငံေရးတရားဆက္ေဟာခေလသည္။ ယင္းပိုင္ျမင္ကြင္းတိကို လက္ရွိျမင္ဂါတ္ရဖို႕ဆိုေက ရခိုင္ျပည္သူရို႕အနိန္နန္႕ ဇာပိုင္ခံစားရဖို႕လဲဆိုစြာကို မိန္းႀကည့္ခ်င္ပါသည္။
သို႕ေသာ္လည္း ရခိုင္လူမ်ိဳးရို႕မွာ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၏ ႏိူင္ငံေရးတရားေဟာမႈကို ဘုန္းႀကီးႏိူင္ငံေရးတရား ေဟာရလားဟု ေျပာျပီး မရိုေသ မေလးစားခပါ။ ရခိုင္ျပည္ စစ္ေတြျမိဳ႕ရူပရပ္ကြက္ဇာတိျဖစ္ေသာ အာသွ်နီဝန္း ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္၏ ႏိူင္ငံေရးသည္ ရခိုင္ျပည္ကို ဇာေလာက္အဆင့္ထိ ႏိူင္ငံေရးႀသဇာလႊမ္းခေလလို႕ ရခိုင္သားတိ ေဒမိန္းခြန္းကို မိန္းလွ်က္ပင္ရွိသည္။ ဆရာေတာ္ကို အဂၤလိပ္နည္ခ်ဲ႕လက္ဝီးခံ ရခိုင္အမ်ိဳးသား ျမီပိိုင္ရွင္ ဆရာေတာ္ကို မလိုလားဂါတ။္ ဘုန္းႀကီးျဖစ္ယင့္သားနန္႔ ႏိူင္ငံေရးလုပ္ရလား ေလာကီးကိစၥတိမွာ ဝင္ပါလားဆိုျပီးေက ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမကို ျငင္းဂါတ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ရခို္င္အမ်ိဳးသားတိကလည္း ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ ရခုိင္လူမ်ိဳးအစစ္ျဖစ္လို႕ပင္ ရခိုင္ျပည္မွာ ဆရာေတာ္၏ ႏိူင္ငံေရးႀသဇာလႊမ္းမိုးမႈမရွိခလို႕ ေျပာနိန္ဆဲဂါတ္ပင္။ ေဒအခ်က္သည္ မွန္ႏိူင္သည္။ သို႕ေသာ္လည္း ရခိုင္လူမ်ိဳးက ဆရာေတာ္၏ ႏိူင္ငံေရးအျမင္ က်ည္ျပန္႕ပံုကို သိလွ်င္ နားလည္ႏိူင္လိမ့္ဟု ယူဆထားသည္။ ရခိုင္အမ်ိဳးသားမ်ားကိုလည္း ႏိူင္ငံေရးႀသဇာလႊမ္းမိုးႏိူင္လိမ့္ဟု ယူဆပါသည္။ သို႕ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ ေနာက္လိုက္ အ၇ွင္နဒၶမာလာေခၚ ဦးထြန္းစိန္က ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၏ မိန္းႀကားသည့္အတိုင္း ရကၡမ႑လသာသနာ့ဓရအဖဲြ႕၌အတြင္းေရးမႈလုပ္ျပီး ရခိုင္ျပည္ေတာင္ပိုင္းတခြင္နန္႕ ရေသ့ေတာင္ ဘူးသီေတာင္စေသာ ေက်းလက္ေဒသမ်ားကို နယ္လွည့္ကာ ႏိူင္ငံေရးတရား ေဟာသည္ကို ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသိခပါ။ ဦးနဒၶမာလာနန္႕ ဦးျမထြန္းရို႕စည္းရံုးျပီး ရခိုင္တိုင္းလံုးဆိုင္ရာ ႀကီးပြားေရ အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ကို (၁၉၃၁) မွာ ဖဲြ႕စည္းႏိူင္ခသည္။ ဦးနဒၶမာလာေခၚ ဦးထြန္းစိန္ဦးေဆာင္ျပီး နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရ တရားကို မင္းျပားျမိဳ႕၌ ျဖန္႕ျဖဴးႏိူင္ခသည္။ သို႕ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမကား (၁၉၃၁) ၌ ေနာက္ပိုင္းကာလ၌ ပ်ံလြန္ေတာ္မႈေသာေႀကာင္း ရခိုင္ျပည္သို႕ ႏိူင္ငံေရးတရားေဟာဖို႕ မႀကြေရာက္ႏိူင္ေတာပါ။ ေဒပိုင္ဝမ္းေျမာက္အားရဖြယ္ျဖစ္ေတာ ႏိူင္ငံေရးႏိုးႀကားမႈ အျခီအနိန္တိကို ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ျမင္ရတြိခရဖို႕ဆိုေက ငါရခိုင္ျပည္ဇာတိ သို႕ေသာ္လည္း ရခိုင္ျပည္ကို ႏိုင္ငံေရးအလင္းေရာင္ မပီးႏိူင္ခဆိုေရ စကားကို မိန္းခလိမ့္ေမလို႕ မထင္ပါ။ ဆရာေတာ္သည္ ရခိုင္ျပည္ ႏိူင္ငံေရးလုပ္ရွားမႈမ်ား၌ မိမိရရ မပါဝင္သည္မွာ မွန္ပါသည္။ ေယေကေလ့ မီတစ္တိုင္သည္ တျခားမီးတိုင္မ်ားကို မီးကူးႏိူင္ေရပိုင္ အလင္းေရာင္ပီးႏိူင္ေရပိုင္ ဦးနဒၶမာလာစေသာ ႏိူင္ငံေရးမီးတိုင္မ်ားပြားႏိူင္ခသည္ကို ဆရာေတာ္၏ ႏိူင္ငံေရးအလင္းေရာင္သည္ ရခိုင္ျပည္ကို မပီးႏိူင္ခလို႕ ေျပာလို႕မရပါ။ ဇာရခိုင္လည္း ေဒပိုင္ျငင္းဆိုပိုင္ခြင့္လည္းမရွိပါ။
ကိုလိုနီနယ္အုပ္ခ်ဳပ္နိန္ေရအခ်ိန္မွာလည္း ဆရာေတာ္ကို အသိမွတ္မျပဳဂါတ္ပါ။ ေဒနိန္႔ထိေတာင္လည္း ဘုန္းႀကီးတိ ႏိူင္ငံေရးလုပ္ရလား ႏိူင္ငံေရးတရားေဟာရလားလို႕ မိန္းခြန္းထုပ္နိန္ဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ေဒပိုင္အသိ ေဒပိုင္အေမွ်ာ္အျမင္မ်ားသည္ ရခိုင္လူမ်ိဳးကြ်န္ဘဝကိုေရာက္ေအာင္ တြန္းပီးနိန္ျခင္းသာျဖစ္ပါလိ္မ့္မည္ဟု စာရြီးသူ ျမင္မိပါသည္။
မွတ္မွတ္ရရ စာရြီးသူရို႕ေခာတ္မွာ ဦးသာထြန္း၏ စည္းရံုးေရးပရိယာယ္ကို ႀကည့္လိုက္ပါ။ ဆရာႀကီးဦးသာထြန္း၏ စည္းရံုးေရးသည္ ရခိုင္သမိုင္းမ်ား ေပ်ာက္လုမတတ္ျဖစ္နိန္ေသာ သမိုင္းအစအနမ်ားကို မဆမျခီးရာေကာက္နည္းကိုသံုးျပီး ညာဏိႆရကို အႏိူင္ယူခသည္။ ရခုိင့္လူမ်ိဳးမ်ား မသိလိုက္ေသာ သမိုင္းမ်ားကိုလည္း ဆရာႀကီးဦးသာထြန္း ေပၚျပႏိူင္ခသည္။ ယင္းတြက္ေႀကာင္း ႏိူင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ရခိုင့္သမိုင္းပေပ်ာက္ေရး ရခိုင့္လူမ်ိဳးကို ဝါးမ်ိဳးေရးစနစ္ကိုသံုးျပီး ေထာင္အက်ဥ္းခ်ကာ ရခိုင့္လူမ်ိဳးကိုပင္အသိမပီးပဲ သတ္ပလိုက္သည္ကို လက္တြိသိႀကရပါသည္။ ေနာက္ျဖစ္ပ်က္ပံုမ်ားကို ႀကည့္လိုက္ပါ။ ဆရာေတာ္ဦးပညာစာရကို စြပ္စဲြခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးနန္႕ တရားစဲြေထာင္ခ်ဂါတ္သည္ကို ရခိုင္သားတိ မ်က္ျမင္ကိုယ္တြိျဖစ္ပါလိပ္ေမ။ အမွန္တကယ္ ဦးဆရာေတာ္လုပ္ခသည္ရွိေသာ္ ဆရာေတာ္ဦးပညာစာရကိုသာ ေထာင္ခ်သင့္သည္။ ဆရာေတာ္၏ အေခ်မ်ားကို ေဒပိုင္မလုပ္သင့္လို႕ ျမင္ပါသည္။ (၁၉၉၅)ခုႏွစ္မွစ၍ မိဘမဲ့ရခိုင္အေခ်မ်ားကိုေမြးစားခေလသည္။ဘုန္းႀကီးက ကေလးေမြးသည္ကိုတခ်ဳိ ့
ကမႀကိဳက္ကဂါတ္ပါ။ ရခိုင္သားမ်ားဇာေလာက္ဆင္းရဲနိန္ဂါတ္ေလဆိုစြာကို ကိုယ့္ရင္သြီးေခ်တိကိုေတာင္ကုလားတိလက္ထဲေရာင္းစားနိန္သည္ကိုသက္ သီတိျပလွ်က္ရွိပါသည္။ ရခိုင္လူမ်ိဳးတိအနိန္နန္႕ ကမၻာမီး ေလာင္သားေကာင္ခ်နင္းဆိုေရ စကားပံုတိကို ႀကားဖူးပါလိမ့္ေမ။ ရခိုင္ျပည္ ပညာေရး လူမ်ိဳးေရး ႏိူင္ငံေရး စီပြားေရးတိ ဇာေလာက္ထိ ဆုပ္ယုတ္ပ်က္သုန္နိန္နိန္ဗ်ာလ္ေလဆိုစြာကို ရခိုင္သားတိအနိန္နန္႔ ဆရာေတာ္ဦးပညာစာရ၏ လုပ္ရပ္ကို ျမင္ေက သိလိမ့္ေမလို႕ ယံုႀကည္ပါေရ။ လက္ရွိရခိုင္ျပည္ ရခိုင္လူမ်ိဳးရို႕ အမ်ိဳးသီလကို ေစာင့္ေရွာင့္သည္ဟူုေသာအရာ၌ကား ကိုးလလြယ္ ဆယ္လမြီးျပီး ကိုယ့္ရင္သီြးေခ်ကိုပင္ အေလးမထာား ဂရုမစိုက္ပဲ မြီးကင္းစ အေခ်တိကို လူသားမဆန္စြာ လမ္းေဘးတိမွာ ပစ္လားသည္။ သို႕ေသာ္လည္း ရခိုင့္လူမ်ိဳးရို႕အဖို႕၌ အမ်ိဳးသီလ ႏွစ္ဌာနကို ေစာင့္ေရွာက္သည့္ဟု ေျပာနိန္ဆဲ။ ယင္းပိုင္ ပိုက္စက္လက္ခတ္ျဖစ္နိန္ေရ မြီးကင္းစအေခ်တိ လမ္းဘဲမေရာက္ရေအာင္္ လူမ်ိဳးမတူ ဘာသာျခားတိဘားသို႕ မေရာက္စီခ်င္လို႕ ကမၻာ့သမိုင္းမွာ ရခိုင္လူမ်ိဳးတိ အရွက္မရေအာင္လို႕ ရခိုင္ျပည္ဖႊား အနာဂါတ္ရင္သြီးေခ်ပမာ ေက်းေမြးေစာင့္ေရွာက္လာေလျပီး။ ေဒနိန္အခ်ိန္မွာဆိုေက တကၠသိုလ္ေရာက္ေတအထိ ႀကီးျပင္းလာဂါတ္စြာ ရခိုင္လူမ်ိဳးတိအနိန္နန္႕ ျမင္ဂါတ္လိမ့္ေမလို႕ ထင္ပါေရ။ ေဒခ်င့္သည္ပင္လွ်င္ ဆရာေတာ္၏ စည္းရံုးမွဳ႕ပင္ျဖစ္သည္။ ႏိူင္ငံေရး ႏိူင္ငံေရးလုပ္ေတလို႔ ဆရာေတာ္ မႀကြီးေႀကာ္ခေသာ္လည္း ရင္သြီးေခ်ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ကို ပညာသင္ပီးႏိူင္သည္ လူတန္းစာ ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ပီးႏိူင္ခသည္။ အမ်ိဳးသီလႏွစ္ဌာနကို ေစာင့္ေရွာက္ႏိူင္ေအာင္ သြန္သင္ဆံုးမပီးသည္ကို ျငင္းစရာမရွိပါ။ ႏွစ္ေပါင္း(၂၀) နီးပါး ေစာင့္ေရွာက္ထမ္းေဆာင္လာခေသာ ပရဟိလုပ္ငန္းသည္ စစ္အစိုးရ၏ ေထာင္ခ်က္ျဖစ္ေတ အေခ်တိကို ေစာင့္ေရွာက္ႏိူင္ဖို႕တြက္ ဆိုျပီးေက ၁၈-၁၁-၀၉နိ႕မွာပင္ ဗမာလူမ်ိဳးႀကီးဝါဒီ၏ အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ ေကာ္မတီတစ္ခုကို ဖဲြ႕စည္းလိုက္ေသာ အခ်ိန္မွစ၍ ဆရာေတာ္၏ ပရဟိတအလုပ္ကို စတင္တိုက္ခိုက္လာျပီးသည္။ ေဒအထဲပင္၂၇ ဂ်ဴလိုင္ ၂၀၁၀ ေနရဥၨရာ သတင္းကို ဖတ္မိေသာေႀကာင္းမွာ အံႀသလာသည္မွာ မေျပာျပႏိူင္ေလာက္ေအာင္ပင္။ ဆရာေတာ္ကို အမ်ိဳးမ်ိဳးစြပ္စဲြေထာင္ခ်ေတာင္မက ပရဟိတိလုပ္ငန္းတစ္ခုလံုးကိုပါ ပ်က္စီပိုက္လိုက္သည္မွာ ရခိုင္လူမ်ိဳးရို႕၏ မ်က္ျမင္သာျဖစ္သည္။ ေဒလုပ္ရပ္သည္ကို မွန္းဆႀကည့္လွ်င္ လူမ်ိဳးေရးအရ တိုက္ခိုက္နိန္သည္ကို ရခိုင္သားတိ မသိလိုက္ နားမလည္ ရွိေခာတ္က လူမ်ိဳးအရ ဝါးမ်ိဳးခံခရစြာတိပိုင္ ပိုက္စက္လက္ခတ္ ဆရာေတာ္၏ ပရဟိတလုပ္ငန္းတစ္ခုလံုးကို ပိုက္စက္လက္ခတ္ ျပဳပလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းျပည္ပ ရခိုင္လူမ်ိဳးရို႕ကလည္း ႏိူင္ငံေရးအသိႀကြယ္ဝမႈမရွိခတ္ လူမ်ိဳးအရ တိုက္ခိုက္နိန္စြာလို႕ သတိမျပဳမိဂါတ္လို႕ ဆရာေတာ္ကို မုန္းတီလာႀကသည္။ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကို ရခိုင္လူမ်ိဳးအားလံုး မုန္းတီရြံရွာေအာ္ လူမ်ိဳးေရးအရ ဖိႏွိပ္တိုက္ခိုက္လိုက္သည္ကိုရခိုင္လူမ်ိဳးတိ အရိပ္အေယာင္ပင္ မတြိလိုက္ပါ။ (ေတာ္ျပီး) ဆိုေသာစကားလံုးတစ္လံုး၏ ေနာက္ဆက္တဲြမွာ ရခို္င္လူမ်ိဳးအခ်င္းသြီးကဲြျပီး မေက်မနပ္ျဖစ္လာသည္။ ေဒဂုဆိုေက ေဒသတင္းရို႕စြာ ျငိမ္သက္လားပါဗ်ာလ္။ တရားစဲြေရလူ အစဲြခံရေရလူတိစြာ သတင္းအစနကို ရွာလို႕မရလိုက္ယာ။ ပရဟိတတစ္ခုလံုးလည္း အသိမ္းခံလိုက္ရေရ။ ေနာယက္ဆက္တဲြအနိန္နန္႕ ရခိုင္သမုိင္းပညာရွင္မ်ားကိုလည္း သမိုင္းပညာရွင္မ်ား မေပၚထြန္းေအာ္ လူမ်ိဳးအရ ဖိႏိွပ္ျခင္းျခင္း အာဏာျပျခင္း လူမိ်ဳးေရး တိုက္ခိုင္ျခင္းတိ ျဖစ္ေတ။ ဇာကာလပင္ စီ္ပံခ်က္ခ်ထားေရ အကြက္တိနန္႔ ဆရာေတာ္ကုိ ဓါးစာခံလုပ္ျပၤီးေက မိဖမဲ့အေခ်တိကို မဗာျပည္ကုိေခၚလားရစြာလဲဆုိစြာကို တဲြႀကည့္ေက ရခိုင္လူမ်ိဳးတိအနိန္နန္႕ သိဖို႕ထင္ပါေရ။ ေနာက္ပရဟိလုပ္ေဆာင္နိန္ေရ လူတိအတြက္လည္း အညြန္႔ခ်ိဳးသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ရခိုင္သြီးသား အေခ်တိလည္း ဗမာစစ္သားျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႕ပင္ျဖစ္သည္။ ေယေကေလ့ ရခိုင္ႏိူင္ငံေတာ္ျဖစ္ေျမာက္ေရးတြက္ အသက္သြီးကိုပီးစပ္နိန္ဂါတ္ေတ ( ANC)(က)နန္႕(ခ)( RSU )အစရွိေ၇ ရခိုင္ႏိူင္ငံေရးသမားတိ အနိန္နန္႔ ဆရာေတာ္နန္႕ပတ္သတ္ျပီးေက statement တစ္ပင္ မထုပ္ဖူးလိုက္။ ၈၈၈၈ အတြက္ဆိုေက ရခိုင္ႏိူင္ငံေရးသမားတိထုပ္လုပ္ေတ Statement တိစြာ အမ်ားႀကီး…ရခိုင္ႏိူင္ငံေတာ္ျဖစ္လာဖို႕ ရြည္ရည္ခ်က္နန္႕ အသက္သြီးတိကို ပီးစပ္နိန္ဂါတ္ေတ ရခိုင္ႏိူင္ငံေရးသမားတိ အနိန္နန္႕ ရခိုင္ျပည္လူမ်ိဳးတိတြက္ နာသံုးနာနန္႔ အသက္ပီးလားဂါတ္ေတ ရခိုင္သူရဲေကာင္းတိေထာက္ခံေရး အနိန္နန္႕ statement တစ္ေစာင္ေလာက္ မထုပ္ပီးစြာကို ေကာင္းေကာင္းစိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ မုန္းတီခ်င္လာေရ။ NUO က ဖဲသာရမွ ရခိုင္လူမ်ိဳးတိတြက္ ရခိုင္ႏိူင္ငံေရးသမားတိ Statement ထုပ္ပီးဖို႔ဆိုေက ျပည္တြင္းျပည္ပ ရခိုင္သားတိအားလံုးစုပနာ ရခိုင္ျပည္လြတ္ေျမာက္ဖို႕တြက္ တိုက္ပဲြဝင္နိန္ဂါတ္ေတ ရခိုင္ႏိူင္ငံေရးသမားတိကို ဆ၇ာေတာ္ဦးပညာစာရတြက္ Statement ထုပ္ခဆိုျပီးေက ဖဲသာပီးရဖို႕အဆင့္ကိုေတာင္ေရာက္လားေရ။ သို႕အတြက္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ရခိုင္လူမ်ိဳးတိ အနိန္နန္႕ ျပည္တြင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္နိန္ေရ အရာတိတြက္ Statement ထုပ္ ရခိုင္ႏိူင္ငံေရးအဖဲြ႕စည္းမ်ားကို ဖဲသာပီးရဖို႕စြာ ေသခ်ာသေလာက္ရွိလာျပီး။ ယင္းတြက္ေႀကာင္းျပည္တြင္းရွိမွာ ၇ွိေရ ရခိုင္သားတိအနိန္ ရခိုင္ႏိူင္ငံေတာ္ျဖစ္လာေရးတြက္ အသက္ပီးနိန္ဂါတ္ေတလူတိဆိုျပီးေက ယံုႀကည္မႈတိ မပီးပါေက့။ အမွတ္တမဲ့တစ္ခု ျဖစ္လာေက ျပည္တြင္းကလူတိတြက္ ကူညီလိမ့္ေမမဟုတ္ပါ။ ျပည္ပရခိုင္ႏိူင္ငံေရးသမားတိ အနိန္နန္႕ စာကြက္လုလို႕ ရျဖစ္နိန္စြာလည္းအမ်ားပါ။ NGO က ဖဲသားနန္႕႔ ကားတိငွားစီးနိန္စြာေလ့ အမ်ားပါ။ ရံုးတစ္ရံုးအလည္လားခေက ရခိုင္သားတိဆိုေက ကူညီရဖို႕စြာေႀကာက္လို႕ စကားမေျပာခ်င္စြာ ရံုးတိလည္း ရွိပါေရ။ ဗမာလူမ်ိဳးက်ေက ေခါင္းကိုတက္နင္းလားေကေလ့ တစ္ခုေလ့မေျပာလိုက္ပါ ဇာျဖစ္လို႕လည္းမိန္းရဖို႕ဆိုေက စာကြက္ပိတ္လားဖို႕စြာကို ေႀကာက္လို႕ပါရာ။ ေဒပိုင္ရာ ရခိုင္လူမ်ိဳးႏြီစု၌ Department ဝါဒ လြမ္းမိုးနိန္သမွ်ကာကာပတ္လံုး ရခိုင္လူမ်ိဳးရို႕ လြတ္ေျမာက္လိမ့္မည္လို႕ မထင္ပါ။ ႏိူင္ငံေရးစလုပ္ဖို႕ဗ်ာလ္ဆိုေက္ ရခိုင္ႏိူင္ငံေရးသမားအခ်င္းခ်င္းမကိုက္ဂါတ္ သေဘာခ်င္းမတိုက္ဆိုင္လို႕ ခဲြထြက္ဂါတ္ စာကြက္ပိတ္လားဖို႔စြာကို ေႀကာက္လို႕ ရခိုင္အဖဲြ႕စည္းခ်င္းခ်င္းရန္ျဖစ္ဂါတ္နန္႔ ရခိုင္ႏိူင္ငံေရးသမားႏွစ္ေယာက္မွာ အဖဲြ႕သံုးဖဲြ႕ျဖစ္လာဗ်ာလ္။ ေဒပိုင္ ျပည္ပမွာ ရခိုင္အခ်င္းခ်င္းစာကြက္ကိစၥနန္႕ ရန္ျဖစ္နိန္လို႕ပင္ ျပည္တြင္းမွာ ဂုဏ္ျပဳထိုက္သူတိကိုေတာင္ ဖဲသာမရေက ဂုဏ္ျပဳစရာလည္း မလို႕ဗ်ာလ္ဆိုေက သေဘာထားတိေတာင္ ေရာက္ျပီးေက Statement တစ္ေစာင့္ေတာင္ မထုပ္ျဖစ္ဂါတ္ပါဗ်ာလ္။ သို႕အတြက္ေႀကာင္း လူမ်ိဳးပ်က္စီေအာင္ တိုက္ခိုက္နိန္ေသာ ရခိုင္ျပည္တြင္းျပည္ပ ရခိုင္ျပည္သူလူထုတြက္ ရခိုင္ႏိူင္ငံျဖစ္လာရန္ရြည္ရည္ခ်က္နန္႕ လူမ်ားသည္။ အဖက္ဖက္က ဖဲ့ပကူညီသင့္ပါသည္။ အားပီးစကားတစ္ခြန္းပင္ ေျပာသင့္သည္မဟုတ္ပါေလာ။ ေဒပိုင္ကိစၥတိနန္႔ပတ္သတ္လို႕ ျပည္ပမွာ လုပ္နိန္ဂါတ္ေတ ရခိုင္ႏိူင္ငံေရးသမားတိလည္း ရခိုင္ေရးအသိမ၇ွိသည္မွာ ေသခ်ာသေလာက္ျဖစ္လာဗ်ာလ္။ မိမိရို႕ဝမ္းစာအတြက္သာ ရခိုင္လူမ်ိဳးလြတ္ေျမာက္ေရးနာေမကို ဖင္မွာခုထိုင္ ေရာင္းစားနိန္ဆဲပါျဖစ္ပါသည္။


စာရြီးသူ
ျမတ္ခိုင္


မွတ္ခ်က္///အာသွ်နီဝန္ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမအေႀကာင္းကို ရခိုင္စာအ၇ီးသားႏွင့္ျပႆနာမ်ား ေမာင္ဗသိန္းစာအုပ္မွာ ကိုးကားရြီးသားထားပါသည္။



.

...။...။...တင္ျပသူ...။လျခမ္းျမီ ...စာတင္ခ်ိန္။...။..11.8.10...။...လျခမ္းျပီး...။... , . ။...အားပီးလာဂါတ္ေရ စာဖတ္ပရိတ္မွားမွ ေဒဘေလာ့ဂ္နန္႔ပတ္သတ္ျပီး အႀကံမ်ားပီးလိုပါက arakankotawchay@gmail.com မွ အျမဲတမ္း ႀကိဳဆိုနီပါသည္။ စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္လွ်က္ ...။

0 comments for "ရခိုင္လူမ်ိဳးတိ ႏိူင္ငံေရးလုပ္တိုင္း အမ်ိဳးခ်စ္ေတလို႕ ေျပာလို႕ရဖို႕လား"

Post a Comment

ထင္ျမင္ခ်က္ပီးလာသူမ်ား

ပို႔စ္တင္စေခ်တိ