။....။

လိုင္႐ိုးေတာ္ဓါတ္သမိုင္း အခန္း (၇)

ရခိုင္သုိ႔ဗုဒၶသာသနာ၀င္ေရာက္လာျခင္းႏွင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ထြန္းကားမႈ

ရခုိင္ျပည္သုိ႔ ဗုဒၶသာသနာေတာ္၀င္ေရာက္လာျခင္းသည္ ျမတ္ဗုဒၶေဂါတမ ရခုိင္ျပည္သုိ႔ေရာက္ဟိလာသည့္အခ်ိန္မွ စတင္သည္။ ဘုရားသွ်င္သည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၂၃ခု ကဆုန္လၦန္း (၈) ရက္။ အခ်ဳိ႕က်မ္း၌ တပုိ႔တြဲလျပည့္နိ၌ ေနာက္ပါရဟန္း ၅၀၀ ၿခံရံလုိက္ပါလွ်က္ ဓည၀တီရခုိင္ျပည္သုိ႔ႄကြေရာက္ၿပီး ဂစၧပနဒီျမစ္၏အရွိဘက္ကမ္းျဖစ္ေသာ ေသလာဂီရိေက်ာက္ေတာ္ေတာင္၌ ဆင္းသက္ရပ္တန္႔သည္။ စႏၵသူရိယမင္းႀကီးသည္ ဓည၀တီၿမိဳ႕မွ (၅) မုိင္ခန္႔၀ီးေသာ ေသလာဂီရိေတာင္၌ ဘုရားျမတ္သွ်င္ႄကြေရာက္၍ ရပ္တန္႔နီသည့္သတင္းကုိၾကား၍ ခရီးဦးႀကိဳဆုိရန္ လားေရာက္သည္။ ဘုရားသွ်င္၏တရားေဒသနာ နာၾကားရသျဖင့္ ဘုရင္မင္းျမတ္အပါအ၀င္ ေယာက်္ားမိန္းမ (၁၀၀၀) ေသာတာပန္တည္သည္။ မင္း၏ႏွမေတာ္ မိဖုရားဥဒုမၺရေဒ၀ီ (ပဒုမၺ၀တီ)၊ သမီးေတာ္သု႐ုမာ႐ို႕ ဘိကၡဳနီေထရီ ရဟႏၲာမျဖစ္သည္။ ဘိကၡဳေထရာ ရဟႏၲာေယာက်္ားလည္း (၂၀၀) ေက်ာ္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ စႏၵသူရိယမင္းက ဘုရားသွ်င္အား ဓည၀တီနန္းေတာ္သုိ႔ပင့္ဖိတ္လွ်က္ ခုႏွစ္ရက္ပတ္လုံး ၿမိဳ႕ေတာ္သီရိဂုတ္ေတာင္၌ မ႑ပ္ေဆာက္လုပ္၍ပူေဇာ္သည္။ ဘုရားသွ်င္က တရားေဟာသျဖင့္ တုိင္းနီျပည္သူတသိန္း႐ို႕မွာ သရဏဂုံ ပဥၥသီတရားတည္ကုန္သည္။
.

နန္းေတာ္ေတာင္ဘက္မနီးမ၀ီးအရပ္၌ ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းရန္ ေလွ်ာက္ထားသည္ကုိပယ္ျမစ္လွ်က္ ႏုစဥ္ဘ၀ကက်င္လည္ခဖူးရာ ၀က္သတုိးေတာင္ကုိၫႊန္ျပ၏။ ထုိေတာင္၌ပင္ ေရႊေက်ာင္းေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္း၏။ ဘုရားသွ်င္က မၾကာမီွ ျပန္ႄကြရမည္ျဖစ္သျဖင့္ စႏၵသူရိယမင္းသည္ ဘုရားသွ်င္အားကုိးကြယ္ရန္ ကိုယ္စားဆင္းထုတဆူ သြန္းလုပ္ခြင့္ျပဳရန္ ေလွ်ာက္ထားသည္။ ဘုရားသွ်င္လည္းခြင့္ျပဳသျဖင့္ ဘုရားသွ်င္၏ ရင္ေငြ႕ေတာ္ျဖင့္ မဟာမုနိ႐ုပ္သွ်င္ေတာ္ကုိ သြန္းလုပ္ၿပီးစီးသည္။ မဟာမုနိ႐ုပ္သွ်င္ေတာ္မွာ ဗုဒၶ၏ရင္ေငြ႕ေတာ္ဓါတ္ ထည့္သြင္းခေသာေၾကာင့္ မဟာမုနိ႐ုပ္သွ်င္ေတာ္ဓါတ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ မဟာမုနိသြန္းစက္ေတာ္ဟူ၍ လည္းေကာင္း ယခုတုိင္ေခၚတြင္သည္။

ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ရခုိင္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္လာသည္။ ဓည၀တီ ရခုိင္ျပည္၌ သာသနာျပဳရန္ ရဟႏၲာအသွ်င္ဗာကုလာအပါအ၀င္ (၂၁) ပါး မဟာရာဇ၀င္၌ အရိယာသံဃာ (၂၀၀) ကုိလည္း ထားခသည္ဆုိ၏။ သူရိယစကၠမင္းလက္ထက္ သြန္းလုပ္ခသည့္ စႏၵမုနိဆင္းထုေတာ္ကုိကား ကနိတုိင္ဖူးျမင္ႏုိင္ေပသည္။

သာသနာေတာ္ျပန္႔ေျပာစီျခင္းငွာ ဓည၀တီေခတ္၌ မဟာမုနိဘုရားအရပ္၌ ၀ိနည္းဓုိရ္ေက်ာင္းဟိေၾကာင္းသိရ၏။ ထုိေက်ာင္း၌သီတင္းသုံးနီေသာ နႏၵသီရိမေထရ္သည္ ၀ိနည္းေထရ္ဆရာေတာ္ျဖစ္၏။ ဓည၀တီေခတ္၌ သီဟုိဠ္ (သီရိလကၤာ) သုိ႔ သာသနာျပဳခေၾကာင္းကုိလည္း မွတ္တမ္းမ်ားအရသိရ၏။ သူရိယသီရိမင္းလက္ထက္ ေအဒီ (၂၀၁) ခုတြင္ ဇိနမာန္ေအာင္ ဆရာေတာ္သည္ အေဖာ္ (၁၂) ပါး ျဖင့္ သီဟုိဠ္သုိ႔သာသနာျပဳရန္ ႄကြေရာက္ဖူး၏။ အထူးသျဖင့္ စႏၵသူရိယမွ အႏြယ္ေျခာက္ဆယ္ေျမာက္ သူရိယစကၠမင္းလက္ထက္တြင္ အာေသာကမင္းႀကီး ပီးပုိ႔သည့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ဓါတ္မြီေတာ္႐ို႕ကုိ လက္ခံရဟိသျဖင့္ ယင္းအခ်ိန္ကပင္ ရခုိင္ျပည္အႏွံ႕ ေစတီပုထုိး ကုိးကြယ္မႈစတင္ခ၏။ ေ၀သာလီၿမိဳ႕ေတာ္ကုိ တည္ေထာင္ေသာ မဟာစၿႏၵားမင္းႀကီးလက္ထက္တြင္ သီလ၀န္၊ ဂုဏ၀န္၊ ေထရ္မြန္၊ မေထရ္ႀကီး႐ို႕မွာ (၁၀၀၀၀) မ် ဟိသည္ဆုိသျဖင့္ ေ၀သာလီေခတ္ဦး သာသနာေတာ္ စည္ပင္ခသည္ကို သိသာပါသည္။

အာနႏၵစၿႏၵေက်ာက္စာအရ ေ၀သာလီေခတ္သာသနာသည္ သီဟုိဠ္ႏွင့္ကူးလူးဆက္ဆံဟိသည္။ သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံ သံဃအစည္းအေ၀းတခုအတြက္ ေ၀သာလီႏုိင္ငံမွ တရားေဟာပလင္၊ ဆင္မယာဥ္သာ၊ ပုိးသကၤန္း႐ို႕ကုိ ပီးပုိ႔လွဴဒါန္းခဖူးသည္။ ထုိ႔အျပင္ သီရိစၿႏၵားမင္းလက္ထက္ ေအဒီ (၆၃၈) တြင္ ေ၀သာလီၿမိဳ႕၏ အရွိေျမာက္ဖက္ေ႐ႊေထာ့င္၌ သဂၤါယနာတင္ျခင္းကုိ ျပဳလုပ္သည္။ ဤသဂၤါယနာတင္ျခင္းသည္ ရခုိင္ျပည္တြင္ ပထမဦးဆုံးေသာ သဂၤါယနာတင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး မူအားျဖင့္ သီဟုိဠ္မူအတုိင္းျဖစ္သည္။ သဂၤါယနာတင္ပြဲကုိ သီဟုိဠ္မွႄကြေရာက္သည့္ စူဠေရ၀၊ မေထရ္က နာယကအျဖစ္ေဆာင္ရြက္သည္။ သီဟုိဠ္မွသံဃာအပါး (၁၀၀၀) ႏွင့္ ရခုိင္မွသံဃာအပါး (၁၀၀၀) ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သည္။ ကာလအား ျဖင့္ (၃) ႏွစ္ၾကာသည္။

“အကၽြႏု္ပ္၏ဒါနပါရမီသည္ သတၱ၀ါ႐ို႕အေပၚ၌ မခ်ဳိ႕တဲ့စီသတည္း” ဟူေသာေက်ာက္ကမၺည္းစာက အာနႏၵစၿႏၵမင္းႀကီး၏ဒါနကို သိႏုိင္ေပသည္။ ထုိမင္းလက္ထက္အခါက ေရႊ၊ ေငြ၊ ႀကီး႐ို႕ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ ဆင္းထုေတာ္မ်ား၊ အဂၤေတ ေက်ာက္မ်ားျဖင့္ျပဳလုပ္ေသာ ဆင္းထုေတာ္မ်ား၊ ေစတီပုထုိးေတာ္မ်ား ျပဳလုပ္လွဴဒါန္းသည္။ ေလာကီေလကုတၱရာဆုိင္ရာ က်မ္းဂန္ေျမာက္မ်ားစြာ ရြီးကူးပ်ံႏွံ႔စီသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေ၀သာလီေခတ္က ဗုဒၶသာသနာေတာ္သည္ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္စည္ပင္ခၿပီး ေ၀သာလီေခတ္ကဘုရား၊ ပုထုိးေစတီမ်ားကို “ပိေတာက္ေရႊ၀ါ၀င္း၀င္း၀ါ” ဟု မွတ္တမ္းတင္ဟိသည္။ ဂဏန္းသခၤ်ာအလိုအားျဖင့္ (၅၇၄၄၄၄၄) ရသည္။

ေ၀သာလီေခတ္ကုန္ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ကား ရခုိင္တြင္ေလးၿမိဳ႕ေခတ္ေပၚထြန္းလာသည္။ ေလးၿမိဳ႕ေခတ္ ပဥၥာၿမိဳ႕ေတာ္ကုိ တည္ေထာင္သည့္ မင္းရင္ျဖဴသည္ သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံ ၀ဋဂါမဏီမင္းလက္ထက္ ပီထက္အကၡရာ စတုတၱသဂၤါယနာမူကုိ ရဟႏၲာ (၈၀၀) ျဖင့္ ယခင္အတုိင္းရြီးကူး၍ ေရႊပုရပုိဒ္ေပၚတြင္ တင္ထားခသည္။ ဤသဂၤါယနာကုိ ရဟႏၲာအသွ်င္နႏၵိယႏွင့္ အသွ်င္ဘဒၵိယ မေထရ္႐ို႕အမွဴးျပဳ၏။ ေလးၿမိဳ႕ေခတ္တြင္ ေ၀သာလီေခတ္မွ စူဠေရ၀တမေထရ္၏တပည့္ အဆက္အႏြယ္ျဖစ္ေသာ သုမနရဟႏၲာ၊ ယင္းအသွ်င္၏တပည့္ သစၥကဗ႑၀မေထရ္ႏွင့္ သီလ၀န္၊ ဂုဏ၀န္၊ ေထရ္အသွ်င္ျမတ္႐ို႕မွာ ထင္ရွားသည္။ ပုရိန္ၿမိဳ႕ ေကာလိယလက္ထက္တြင္ ေလာင္းၾကက္ေတာင္ေမာ္ဘုရားႀကီးကုိ ကုသုိလ္ျပဳ၏။ ဤမင္းလက္ထက္ တည္ထားခေသာ ဆင္းထုေတာ္၊ ေစတီ၊ မြီေတာ္မ်ားမွာ မ်ားျပားလွ၏။ ေကာင္းမႈအစုစုကုိ အသဒိႆဒါနအျဖစ္ ေက်ာက္ကမၺည္းစာရြီးထုိးခ၏။ ဤမင္းရြီးထုိးေက်ာက္စာ၌ (ဆင္ကုိတခုမႄကြင္း၊ ျမင္းကုိတခုမႄကြင္းလွဴ၏။) ဟူ၍ တြိရသည္။

ဒုတိယပုရိန္ၿမိဳ႕တည္ ဒႆရာဇမင္းလက္ထက္တြင္ကား ေပ်ာက္ကြယ္နီေသာ မဟာမုနိဘုရားႀကီးကုိ ျပန္လည္၍ ရွာေဖြတည္ထားျပဳသည္။ ဤမင္း၏အလွဴသည္ မ်ားျပားရကား သီရိဓမၼာေသာကမင္းႏွင့္ ခုိင္းႏွဳိင္းရေလာက္ေအာင္ ဘုရား၊ ပုထုိးမ်ားကုိလွဴဒါန္းသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေတာင္ငူေနရဥၥရာေခတ္အေရာက္တြင္ မဥၥဴသင္မင္းသည္ တေထာင္ေသာ ရဟန္းေတာ္ျမတ္႐ို႕ႏွင့္တကြ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကုိ သန္႔စင္ရြီးကူးစီလွ်က္ ေစတီပုထုိးမ်ားႏွင့္ ဆင္းထုေတာ္မ်ား၊ ရီတြင္း၊ ရီကန္၊ စႀကႍလမ္း႐ို႕ကုိလည္း ေကာင္းမႈျပဳ၏။ မဥၥဴသင္မင္းႀကီး၏သားေတာ္ ငရမံမင္းလက္ထက္တြင္ ဘုရား႐ုပ္ထုေတာ္၊ ဆင္းထုေတာ္ ရီတြင္းရီကန္႐ို႕ကုိလည္း ျပဳလုပ္လွဴဒါန္း၏။ ထုိမင္းလက္ထက္ ဥတၱရဓမၼသဃၤဓိပတိသည္ တပည့္ရဟန္း (၃၆) ပါးႏွင့္ သီဟုိဠ္သုိ႔ သာသနာျပဳရန္ႄကြေရာက္၏။

ေနရဥၥရာၿမိဳ႕၏ (၆) ဆက္ေျမာက္ျဖစ္ေသာ ဘုရင္မင္းဆူလက္ထက္တြင္လည္း ၿမိဳ႕ေတာ္ေလးမ်က္ႏွာေသာအရပ္၌ မ႑ပ္မ်ားကုိေဆာက္လုပ္ၿပီးလွ်င္ တနိလွ်င္ ေငြ (၄၀၀၀) စီ လွဴဒါန္းသည္။ ေအဒီ (၁၁၂၂-၁၂၃၂) ခုႏွစ္တြင္ နန္းစံေသာ ဘုရင္သက်၀င္ငယ္လက္ထက္တြင္ကား ေနရဥၥရာၿမိဳ႕ေတာ္၌ ပိဋကတ္က်မ္းဂန္မ်ား အထူး ျပန္႔ပြားေအာင္ေဆာင္ရြက္သည္။ အေလာမာျဖဴလက္ထက္တြင္ ဗုဒၶသာသနာကိစၥျဖင့္ သီဟုိဠ္သုိ႔ႄကြေရာက္သျဖင့္ ရခုိင္သမုိင္း၌ အေလာမာျဖဴကုိ သီဟုိဠ္ေရာက္မင္းဟူ၍ ထင္ရွားသည္။ ေလာင္းၾကက္ေခတ္ တရားသီလေစာင့္ထိန္းျခင္းႏွင့္ ထင္ရွားေသာ ဘုရင္မင္းထီးသည္ ဘုရား၊ ေစတီ၊ ပုထုိးသိမ္ေက်ာင္းဇရပ္႐ို႕ကုိ မ်ားစြာျပဳလုပ္သည္။ ေလာင္းၾကက္နန္းေတာ္အနီး၌ တိႆဘုရားကုိ တည္ထားသည္။ မဟာမုနိကုိထပ္မံျပဳပ်င္ၿပီး န၀င္းေက်ေစတီ (၉) ဆူကုိ လင္းမြီေတာင္တန္း၌ တခ်ိန္တည္းတည္ထားသည္။

ဤမင္းသည္ သံဃဂု႐ုရာဇာျဖစ္ေသာ သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္အသွ်င္သီရီဓမၼရာဇာအား ပင့္ဖိတ္ၿပီး အိႏၵိယျပည္ ဗုဒၶဂါယာသုိ႔ ဘုရားဖူးႄကြေရာက္သည္။ မဟာေဗာဓိေစတီကုိ ျပဳပ်င္စီၿပီး ေက်ာက္စာေရးထုိးခသည္။ ဘုရင္မင္းထီး၏ဆရာျဖစ္ေသာ ေကာလိတဆရာသည္ မိမိ၏အလွဴကုိ မင္းေကာလိယကဲ့သုိ႔ေလာက၌ ျမင္ျမင္သမ် အသဒီႆဒါနအျဖစ္ လွဴဒါန္းခေၾကာင္း ေက်ာက္စာ၌တြိရသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ေလးၿမိဳ႕ေခတ္၏သာသနာေတာ္သည္ ေ၀သာလီေခတ္မွ ဆက္ႏြယ္လာေသာ သာသနာေတာ္ျဖစ္ၿပီး ေလးၿမိဳ႕ေခတ္တေလွ်ာက္လုံး၌ အထူးစည္ပင္ခသည္။ ေျမာက္ဦးေခတ္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါတြင္ကား ေလးၿမိဳ႕ေခတ္မွ အသွ်င္ဗႏၶ၀ရႏၲာ႐ို႕၏အဆက္အႏြယ္ျဖစ္ေသာ စေႏၵာရာမသာသနာပုိင္ ဒီသာပါေမာကၡတကၠသုိလ္ ဆရာေတာ္ႀကီး႐ို႕သည္ တပည့္မ်ားစြာႏွင့္တကြ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕စႏၵရာမေက်ာင္းတုိက္ႀကီးကုိ တည္ေဆာက္သည္။ ၀ိဇယရံသီဆရာေတာ္သည္ သုံးက်ိပ္တဆူ ဘုရားအနီး၌ ၿမိဳ႕တည္စကပင္ မဟာ၀ိဇယရံသီေက်ာင္းတုိက္ႀကီးကုိ တည္ေဆာက္သည္။ ဦးေတဇာရာမ ဆရာေတာ္သည္လည္း ေတဇာရာမေက်ာင္းတုိက္ႀကီး၌ သီတင္းသံုးနီထိုင္သည္။

ဤသုိ႔လွ်င္ ေျမာက္ဦးေခတ္၌ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ေတာ္မွာပင္လွ်င္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေပါင္း (၃၀) ႏွင့္ ေက်ာင္းေတာ္ငယ္ေပါင္း (၃၇၀၀) ဟိေၾကာင္းကုိ မွတ္တမ္းမ်ားမွတဆင့္သိရရာ ေျမာက္ဦးေခတ္၏ သာသနာစည္ပင္မႈကုိ တစိတေစာင္း အကဲခတ္ႏုိင္ပါသည္။ မင္းေစာမြန္၊ မင္းခရီ၊ ဘေစာျဖဴ၊ မင္းေဒါလွ်ာ၊ မင္းေခါင္ရာဇာ၊ မင္းဗာႀကီး၊ မင္းတိကၡာ၊ မင္းဖေလာင္း၊ မင္းရာဇာႀကီး၊ မင္းခေမာင္း၊ သီရိသုဓမၼာရာဇာ၊ စႏၵသုဓမၼရာဇာ၊ စႏၵ၀ိဇယရာဇာ၊ စသည့္မင္း႐ို႕မွာ ေျမာက္ဦးေခတ္တေလွ်ာက္လုံး၌ သာသနာေတာ္ကုိ အားပီးခ်ီးျမႇင့္ခသည့္ မင္းမ်ားျဖစ္သည္။ ေျမာက္ဦးေခတ္ ဗုဒၶသာသနာစည္ပင္မႈကုိ ယခုေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ဟိ သာသနိကအေဆာက္အဦးမ်ားကုိ ၾကည့္႐ႈျခင္းျဖင့္သိႏုိင္သည္။

ကနိတုိင္ မားမားမတ္မတ္တည္ဟိနီသည့္ သွ်စ္ေသာင္း၊ ကုိးေသာင္း၊ ထုကၠန္သိမ္၊ ေလးမ်က္ႏွာ၊ အံေတာ္သိမ္၊ မာန္ငါးပါးေစတီေတာ္႐ို႕မွာ တခ်ိန္က ေျမာက္ဦးေခတ္၏ သာသနာထြန္ကားမႈကုိ ေဖာ္ျပနီသည္။ မင္းဗာႀကီး၏သားေတာ္ မင္းဖေလာင္းကား ဘုရားဆုကုိ ပန္ရြယ္သည္ႏွင့္အညီ ရခုိင္ျပည္အႏွံ႔ မြီေတာ္ (၁၇) ဆူကုိ ျပဳပ်င္သည္။ ယင္း႐ို႕၌ အသဒီႆဒါနအလွဴကုိလည္း ျပဳေတာ္မူသည္။ ယင္း၏သားေတာ္ မင္းရာဇာႀကီး ဆုိလွ်င္လည္း ရခုိင္ျပည္အႏွံ႔ ေစတီေဟာင္း အသစ္ေပါင္း (၄၇) ဆူကုိ ျပဳပ်င္ျခင္း၊ အသစ္တည္ျခင္း ျပဳလုပ္သည္။ (ဤသည္ကုိရည္၍ ရခုိင္ျပည္၌ ဓါတ္ေတာ္ (၄၇) ဆူ ကြန္႔ျမဴးသည္ဟု အဆုိဟိသည္။ အမွန္မွာ ဓါတ္ေတာ္ေပါင္းကား (၂၄၇) ဆူျဖစ္ပါသည္။)

တုံးၫုိေခၚ စႏၵ၀ိဇယရာဇာမင္းသည္ သိမ္ေပါင္း (၈၀၀)၊ ဆင္းထုေတာ္ေပါင္း (၈၀၀)၊ ရီကန္ေပါင္း (၈၀၀) ကုိ လွဴဒါန္းခသည္။

က်မ္းကုိး
၁။ ဦးစႏၵမာလာလကၤာရ ။ ။ ရခုိင္ရာဇ၀င္သစ္က်မ္း (ပ+ဒု)
၂။ ဦးစံသာေအာင္ ။ ။ အာနႏၵစၿႏၵသွ်စ္ရာစု ရခုိင္ေ၀သာလီမင္း
၃။ ဦးစံသာေအာင္ ။ ။ ေအဒီေျခာက္ရာစုႏွင့္ ယင္းမတုိင္မီွက ရခုိင္ျပည္သုံးအကၡရာ။
၄။ အသွ်င္စကၠိႏၵ ။ ။ ျပည္တြင္မကုိဋ္ဓါတ္ဦးရာဇ္
၅။ ေဂါယာေျမေစာ၀င္း ။ ။ ရခုိင္ျပည္ႏွင့္ ဗုဒၶသာသနာ
၆။ စစ္ေတြၿမိဳ႕ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔ ။ ။ ရခုိင္မဂၢဇင္း (ေ၀သာလီအထူးထုတ္)
၇။ စစ္ေတြၿမိဳ႕ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔ ။ ။ ရခုိင္မဂၢဇင္း (ေလးၿမိဳ႕အထူးထုတ္)
၈။ ရခုိင္ျပည္နယ္ေကာင္စီ ။ ။ ေျမာက္ဦးလမ္းၫႊန္
.






...။...။...တင္ျပသူ...။လျခမ္းျမီ ...စာတင္ခ်ိန္။...။..23.1.10...။...လျခမ္းျပီး...။... . ။...အားပီးလာဂါတ္ေရ စာဖတ္ပရိတ္မွားမွ ေဒဘေလာ့ဂ္နန္႔ပတ္သတ္ျပီး အႀကံမ်ားပီးလိုပါက arakankotawchay@gmail.com မွ အျမဲတမ္း ႀကိဳဆိုနီပါသည္။ စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္လွ်က္ ...။

0 comments for "လိုင္႐ိုးေတာ္ဓါတ္သမိုင္း အခန္း (၇)"

Post a Comment

ထင္ျမင္ခ်က္ပီးလာသူမ်ား

ပို႔စ္တင္စေခ်တိ